„Žiaci sa na hodinách fyziky môžu stať experimentátormi – je dôležité, aby pozorovali javy, modelovali a z toho robili závery,“ myslí si Jozef Beňuška, organizátor seminára Vanovičove dni a učiteľ fyziky na Gymnáziu Viliama Paulinyho-Tótha v Martine. Aj keď pripúšťa, že nie všetkých žiakov sa podarí zaujať, zdôrazňuje, že treba využiť experimentálne možnosti, ktoré fyzika ponúka.

Každoročnými hosťami Vanovičových dní sú vysokoškolskí pedagógovia. Tento rok prijali pozvanie Juraj Slabeycius z Pedagogickej fakulty KU v Ružomberku s príspevkom o nerovnováhe v distribučných dodávkach energie, Ľubomíra Valovičová z FPVaI UKF v Nitre, ktorá predstavila prácu s termokamerou, František Kundracik z FMFI UK v Bratislave, ktorý ukázal farebný experiment na elektródach a Klára Velmovská z FMFI UK v Bratislave, ktorá učiteľov previedla modelovou hodinou o kráteroch. O svoje skúsenosti s vyučovaním sa v programe podelili aj samotní učitelia fyziky.

„Tieto semináre sú pre mňa veľmi inšpiratívne, nájdem tu veľa námetov do výuky, ktoré mi inak nenapadnú,“ hodnotí Janka Baďová, učiteľka fyziky zo ZŠ Kľačno v Ružomberku a zároveň prezrádza, prečo jej Vanovičove dni prirástli k srdcu: „Sú to roky, čo sa poznáme a vždy tu nájdem niekoho, s kým si veľmi dobre porozumiem.“

O Vanovičových dňoch sme písali aj v minulosti: