Mária Wagnerová chcela byť učiteľkou už odmalička. V prírodovedných predmetoch mala výborné ženské vzory, ktoré ju inšpirovali od základnej až po vysokú školu. Ako žiačka rada vysvetľovala, experimentovala a zapájala sa do rôznych súťaží. Matematika a fyzika, ktoré vyštudovala, jej prirástli k srdcu. Neskôr jej učarovali aj informatika, robotika a programovanie. Na Gymnáziu Milana Rúfusa v Žiari nad Hronom vedie mimoškolské aktivity zamerané na robotické súťaže, cvičenia z fyziky a ďalšie inovatívne projekty, na ktoré aktívne hľadá aj finančné zabezpečenie.
Mária Wagnerová ako učiteľka fyziky a informatiky dokazuje, že roboty nie sú len doménou mužov. Jej študenti medzi rečou priznávajú, že ich doučuje aj matematiku. Keď na niečom intenzívne pracujú, môžu jej zavolať obrazne aj o polnoci. Už dve desaťročia nadchýna mladých ľudí pre fyziku cez praktické cvičenia a experimenty, ale aj pre skladanie robotov, programovanie a atraktívne bádateľské projekty.
Žiakov a žiačky pripravuje na rôzne robotické súťaže, medzi nimi aj na medzinárodnú robotickú olympiádu FIRST Global Challenge, ale aj na fyzikálne súťaže, olympiády a prijímacie pohovory na vysoké školy. So študentmi rieši aj projekty zamerané na programovanie hardvéru, 3D tlač a ochranu životného prostredia. „Skúšame spoločne rôzne novinky, ktoré následne využívame vo vyučovaní,“ priznáva obľúbená pani učiteľka. Ako projektová manažérka gymnázia popri učení, vedení krúžkov a doučovaní vypisuje žiadosti o granty, prihlasuje školské projekty do rôznych výziev a hľadá sponzorov na inovačné projekty.
Práve mimoškolské aktivity dávajú žiakom možnosť pracovať na tom, čo ich zaujíma, bez časového obmedzenia. „Moje krúžky sa nikdy nekončia po 45 minútach, často zostávame dlhšie. Bežne bývam v práci do večera,“ smeje sa Kremničanka, ktorá do školy každý deň dochádza. Aj preto podporila nápad študentov SEPTIMY, ktorí vymysleli a naprogramovali aplikáciu GYMCAR. Slúži na zdieľané cestovanie do školy, znižuje uhlíkovú stopu a šetrí žiakom čas a peniaze. Aplikáciu prezentovali na tohtoročnom medzinárodnom festivale vedy Starmus v Bratislave a v PBL výzve získali cenu poroty.
„Každý úspech žiakov je pre mňa odmenou. Vzácna je aj spätná väzba od bývalých študentov,“ vyznáva sa Mária Wagnerová. Je to aj prípad Martina Hronského, ktorý svoju bývalú učiteľku fyziky a mentorku na mnohých súťažiach nominoval na Cenu Dionýza Ilkoviča. Veľkú podporu cíti ako učiteľka aj zo strany vedenia gymnázia, kolegov a rodičov. Vždy sa môže spoľahnúť na svoje dve dcéry a obetavého manžela.
„Najkrajším komplimentom od študentov je, že som ako ich druhá mama. Snažím sa byť empatická a povzbudzovať ich, aby každý deň odchádzali zo školy spokojní. Neviem si ani len predstaviť, že by som nepracovala s deťmi,“ uzatvára excelentná učiteľka Mária Wagnerová.
„Každý úspech žiakov je pre mňa odmenou. Vzácna je aj spätná väzba od bývalých študentov.“